Suomen Menopaussitutkimusseura järjesti kongressimatkan Berliiniin  EMAS:n kokoukseen 14.-17.5.2019. Seitsemän innokasta osallistujaa ihmetteli, kuinka matkalaisten yhteishenki hitsautui tiiviiksi heti matkan alkumetreistä.

Erikoislääkärit Maarit Vuento (vas.), Hanna Savolainen-Peltonen, Sirpa Vilska ja Leena Norri luentotauolla.

Majoituimme Kurfurstendammin kaupunginosan ytimessä, loistavalla sijainnilla olleessa Hotelli Steigenbergerissä, josta oli kävelymatka monille tärkeille nähtävyyksille, kuten Keisari Vilhemin muistokirkon rauniotornille, eläintarhaan ja tietenkin tavaratalo KaDeWe:hen.

Itse kongressi tarjosi monipuolisen kattauksen vaihdevuositietoutta sydänterveydestä elämänlaatuun.

Rahastonhoitaja Marjo Tuppurainen (vas.) luomassa kansainvälisiä suhteita Prof. Santiago Palacioksen kanssa.

Ensi vuonna 17. maailman  menopaussikokous järjestetään 30.4-3.5.2020 Australian Melbournessa. Seuraava  EMAS puolestaan  5.-7. 5. 2021  Italian Firenzessä, jonne suunnitellaan seuraavaa menopaussiseuran ryhmämatkaa.

Valokeilassa Leena Norri (vas.), Hanna Savolainen-Peltonen, Maarit Vuento ja Marjo Tuppurainen.
Professori Rossella Nappi aloittamassa suomalaisille yksityisluentoa DuaVivestä. Kuvassa Leena Norri (vas.), Hanna Savolainen-Peltonen, Maarit Vuento, Marjo Tuppurainen, Hilkka Rautiainen ja Sirpa Vilska.